Leone Dekker - Salesmedewerker

“We willen de klant altijd de beste oplossing bieden.”

Pouw Vervoer Leone Dekker

Wanneer kun je als school het beste je meerdaagse reis regelen? En kun je ook op het laatste nippertje nog een bus krijgen? Hoe zorgen we dat feestgangers gelukkig worden? Leone Dekker van de salesafdeling vertelt hoe we te werk gaan.

Het is een dag tussen kerst en oud en nieuw, een mooi moment om in gesprek te gaan met de salesafdeling. Vandaag zijn ze met z’n drieën: Leone, Sharon en Aveliene. Het is voor hun begrip rustig, maar de telefoon rinkelt nog steeds met grote regelmaat. Ook in deze ‘stille’ tijd zijn er altijd klanten die een ritje willen boeken. Zelfs nog voor oud en nieuw.

Een busreis regelen

We praten met Leone Dekker. Zij is het vaste contactpersoon voor een aantal klanten die al lange tijd klant zijn bij Pouw Vervoer, maar ook scholen krijgen haar regelmatig aan de lijn. Leone begint ons uit te leggen hoe de sales in de regel te werk gaat. “Klanten kunnen zowel hun informatie of ritten aanvragen via de mail en website, maar ook zeker telefonisch. Als een klant belt, proberen we al zo veel mogelijk informatie van de klant te krijgen. Dan gaat het niet alleen om het vervoer dat ze nodig hebben, maar ook hoe ze het uitje of reisje willen inkleden. Het is voor ons belangrijk te weten wat ze gaan doen op die locatie. Om het even zwart/wit te zeggen: gaan ze naar een begrafenis of gaan ze een feestje vieren. Dat maakt natuurlijk heel veel uit.”

Prijsopgave

Op basis van alle verzamelde informatie maken de salesmedewerkers een voorlopige prijsopgave. “Als het voor ons een eenvoudige aanvraag is, kunnen we de prijs al meteen mailen. Is het een wat omvangrijkere rit, dan volgt de vrijblijvende prijsopgave later. Maar als het even kan wel dezelfde dag nog. We willen de klant graag snel helderheid bieden.”

Boek op tijd

Hoeveel tijd er zit tussen de aanvraag en de daadwerkelijke rit verschilt heel erg. Leone: “Als we nu kijken naar de maand mei, dan schiet het al lekker op. Het is ‘gezellig druk’. Maar ik krijg op dit moment ook allemaal telefoontjes voor oud en nieuw. In deze periode kan dat, omdat we nog wel wat chauffeurs en bussen beschikbaar hebben. Maar in de maand mei, drie dagen van tevoren, dat kun je schudden. Dan gaat iedereen op reis: schoolreisjes, personeelsreisjes, maar ook veel meerdaagse ritten voor middelbare scholen die met hun leerlingen naar Engeland gaan of naar de Ardennen. Scholen weten inmiddels ook wel dat ze echt op tijd moeten zijn als ze zo’n reis willen regelen.” Maar natuurlijk proberen we de klant alsnog te helpen, ook al is het kort van te voren. 

Vast contactpersoon

Voor de wat grotere klanten, waar we in het seizoen soms wel zestig, zeventig ritten voor rijden, werken ze binnen sales als het even kan met vaste contactpersonen. “Zo zorgen we dat we gewoon alles van zo’n klant weten en ze niet elke keer alles opnieuw hoeven te vertellen. Dat maakt het ook makkelijker om rekening te houden met speciale wensen van de klant. Dan weten we bijvoorbeeld aan welke bus ze de voorkeur geven en vaak ook welke chauffeur goed bij die klant past.”

Meedenkers

De medewerkers van sales proberen op alle manieren mee te denken met de klant. “We willen de klant altijd de beste oplossing bieden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om drankpakketten te bestellen bij een rit. Sommige klanten vragen daar zelf al om, bijvoorbeeld als ze bus huren voor een vrijgezellenfeestje. Maar als ze er niet zelf om vragen en we zien dat het om zo’n soort feestje gaat, dan bieden we dat natuurlijk direct aan. We vertellen dan ook dat het mogelijk is de ‘partyPOUWerbus’ te kunnen huren, dit is een speciale bus met een extra geluidsinstallatie, lichteffecten en zelfs een rookmachine. “Zo kan de klant er nog meer een feestje van maken met eigen muziek”.  Naast de diverse bussen bieden wij klanten ook entreekaartjes aan. Zo kunnen we bijvoorbeeld de Walibikaartjes goedkoper aanbieden dan bij Walibi zelf. Dus als we een aanvraag binnen krijgen voor een rit naar Walibi, dan bieden we dat ook direct aan. We proberen altijd te bedenken hoe we het optimale voor een klant kunnen bieden. Als je zo met een klant mee kunt denken, dan worden ze daar gelukkig van. Daar gaat het ons om.”

 

GEERT MEIJERINK - PERSONEELSMANAGER

“Pouw is echt een collegiaal bedrijf.”

 foto Geert 3

“Ik wil het komende jaar nog wel dertig nieuwe mensen aannemen, dus wat extra inzet op de werving kan geen kwaad.” Geert Meijerink is personeelsmanager bij Pouw Vervoer, met op dit moment als belangrijkste taak het werven van touringcarchauffeurs.

De nieuwe website werkenbijpouwvervoer.nl moet de zoektocht makkelijker maken: “We krijgen er een aantal lijnen bij van Syntus waaronder in Woerden. Daar zijn we vooral op zoek naar parttime chauffeurs, oproepchauffeurs die het leuk vinden naast hun andere bezigheden te gaan rijden op de bus. Volgend jaar hebben we ook een flink aantal evenementen waar we weekendchauffeurs voor zoeken. En daarnaast hebben we toch ook altijd behoefte aan ervaren touringcarchauffeurs.”

Collegiaal

Op de vraag wat maakt dat potentiële kandidaten toch snel moeten solliciteren, is Geert ook heel duidelijk: “Je krijgt een baan waarmee je nog eens ergens komt en waarbij letterlijk elke dag anders is. Het is heel zelfstandig werk, je hebt geen last van je baas.”

“Tegelijkertijd doen we ook heel veel klussen samen. Zeker bij grote opdrachten zoals festivals zorg je met een grote groep collega’s dat we een goed product leveren. Pouw is echt een collegiaal bedrijf. Je wordt goed geholpen door je collega’s. We doen veel dingen met elkaar en voor elkaar. Dat maakt Pouw Vervoer een uniek bedrijf.”

Geert is flink kritisch als het om de selectie van chauffeurs gaat: “Wat ik erg belangrijk vind, zijn zaken als communicatief vermogen en gastheerschap. Ook moeten ze zichzelf goed kunnen presenteren, zij zijn immers het visitekaartje van ons bedrijf. Daarnaast let ik op welke normen en waarden ze hanteren. En natuurlijk moeten ze veilig en verntwoordelijk rijden!”

Klant centraal

Geert heeft nog meer aandachtspunten: “Mensen die ik aanneem moeten ook beseffen dat dit werk nogal wat consequenties heeft voor je sociale leven. Zo kan het goed zijn dat je drie van de vier weekenden aan het werk bent. We rijden op de momenten dat de klant dat vraagt, en dat zijn toch vaak de avonden en weekenden.”

Het is duidelijk dat je niet zomaar chauffeur kunt worden bij Pouw Vervoer. “De chauffeur moet de klant centraal stellen,” vindt Geert, “want dat doen wij ook. Hij moet dus niet de bus belangrijker vinden dan de klant en bijvoorbeeld het eten in de bus verbieden omdat de bus dan vies wordt. We bedenken altijd oplossingen voor de klant."

Benieuwd naar die vacaturesite. Kijk dan hier: werkenbijpouwvervoer.nl

 

MARTIN BOEIJE – BUSCHAUFFEUR
"Ze geven aan het eind van de week nog net geen knuffel."

Martin Boeije

 

We hebben heel veel verschillende chauffeurs. Allemaal met hun eigen specialiteit. Sommigen zitten het liefst op een lijndienst. Anderen zijn in hun element als ze rijden voor evenementen of achter het stuur zitten van de PartyPouwerbus. Andere chauffeurs worden helemaal blij van een trip naar Engeland of Frankrijk.

Martin Boeije hoort bij die laatste groep. Hij rijdt regelmatig de Flixbus naar Parijs maar de echte meerdaagse buitenlandse reizen zijn voor hem de krenten uit de pap. Hij geniet van het contact met de leerlingen: “Je bent de spil in de omgang met de leerlingen. Vaak komen ze bij het begin van zo’n reis een beetje uitdagend binnen en aan het einde van de week zijn het juist die uitdagende gasten die je zeggen: ‘je bent een topchauffeur’. Ze geven je nog net geen knuffel bij het afscheid. De uitdaging is een tussenweg te vinden tussen aan de ene kant zorgen voor de nodige discipline en aan de andere kant zo flexibel zijn als mogelijk is. Dat maakt het contact juist zo leuk.”

Martin voelt zich prima thuis in Engeland. “De sfeer op het platteland is heerlijk, maar ook in Londen ben ik helemaal op mijn plek. Je vindt er prachtige parken en de stad heeft natuurlijk ook veel historische plekken en gebouwen. Vaak hebben de scholen wel hun eigen programma, maar intussen verken ik de omgeving ook, zodat ik bij een volgende keer de groep ook weer wat tips kan geven.”

De weg vinden in die drukke stad is voor Martin geen enkel probleem. “Je hebt de TomTom en Google Maps en je hebt vooral ook je hoofd. Als je de reis goed voorbereidt, dan kom je overal.”

 

LEANDER BOON – BUSCHAUFFEUR
“Nu heb ik mijn droombaan”

 medewerkers1

Leander Boon heeft een lange tijd de titel ‘jongste buschauffeur van Nederland’ mogen dragen. Dat hij als 18 jarige achter het stuur van zo een grote touringcar mocht kruipen was zo bijzonder, dat het SBS 6 programma Hart van Nederland er graag bij was met een camerateam.

“Ik wil al van jongs af aan niets liever dan buschauffeur worden. Bij Pouw Vervoer kreeg ik die kans en nu heb ik mijn droombaan .” U kunt Leander vooral tegenkomen bij touringcar ritten binnen Nederland, lokaal schoolvervoer en het openbaar vervoer.

Eigenlijk moet je tenminste 21 jaar zijn om als chauffeur aan de slag te mogen, maar Leander mocht als onderdeel van een landelijke test al een paar jaar eerder beginnen. “Veel jongens van mijn leeftijd willen vrachtwagenchauffeur worden, maar ik wil graag met mensen om gaan en daarom zit ik helemaal op mijn plek!”

Instagram

Leander is naast buschauffeur ook beheerder van ons Pouw Vervoer Instagram account!

Liever persoonlijk contact?

Onze medewerkers helpen graag!

Bel ons direct

Heb je een vraag?
Heeft u een vraag?
  1. Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op!
  2. E-mailadres(*)
    Invalid Input
  3. Je vraag(*)
    Invalid Input
  4. Invalid Input

Inschrijven nieuwsbrief