Door een nieuwe overeenkomst met Viggo Schiphol B.V. en het verlengen van het bestaande contract met KLM, verstevigen wij onze positie op Schiphol.

Onlangs werd een overeenkomst gesloten met Defensie (DVVO), daarnaast is op 15 maart de overeenkomst getekend met Viggo Schiphol B.V. voor het vervoer van ‘stranded passengers’ op Schiphol. Pouw Vervoer wordt verantwoordelijk voor het vervoer van gestrande passagiers naar hotels of een andere luchthaven die door omstandigheden op Schiphol niet verder kunnen reizen.

Viggo is vanaf 28 maart 2021 de groundhandler voor Transavia op Schiphol Airport en in de toekomst integrale dienstverlener op Lelystad Airport. Het bedrijf kent een rijke historie en is inmiddels al 45 jaar dé afhandelaar op Eindhoven Airport. Het biedt totaaloplossingen in vluchtafhandeling en vrachthandeling. Dankzij de open dialoog met haar klanten en het verzamelen, analyseren en begrijpelijk interpreteren van data blijft Viggo haar proces verbeteren. “Het continue analyseren, verbeteren van processen en inspelen op behoeften van de klant matched volledig met onze visie. Daarnaast is Viggo net als Pouw een familiebedrijf en juist deze bedrijven zie je in de huidige Corona periode het verschil maken aldus Johan Pouw, directeur van Pouw Vervoer.

Parallel aan het contract met Viggo Schiphol B.V. werd de overeenkomst met KLM verlengd. ‘In 2019 zijn wij begonnen met het vervoeren van ‘stranded passengers’ voor KLM, haar SkyTeam partners en alliances. Dat deze overeenkomst juist in deze tijd wordt verlengd geeft ons een bevestiging dat onze vernieuwde aanpak wordt gewaardeerd, licht Johan Pouw toe. De afgelopen periode hebben wij op piekmomenten 45 eigen touringcars geleverd op één dagdeel. Het is continue een spel van vraag, aanbod en flexibiliteit. Dat is waar wij 24/7, 365 dagen per jaar voor staan!